• Print
  • Email

Χρήσιμες διατροφικές συμβουλές για εγκύους

Τι είναι το φολικό οξύ;

Χρειάζεται να πάρω επιπλέον;

Το φολλικό οξύ είναι μια βιταμίνη που βοηθάει στην πρόληψη του ελλατωματικού νευρικού σωλήνα: δισδιχής ράχη. Αν είστε έγκυος ρωτήστε το γιατρό σας αν χρειάζεται να πάρετε φολικό οξύ.
Είναι σημαντικό να τρώτε φαγητά που είναι πλούσια σε φολικό οξύ κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Τροφές που είναι καλές πηγές φολικού οξέος είναι τα δημητριακά και το ψωμί, τα λαχανικά με πράσινα φύλλα (λάχανο, μπρόκολο, κουνουπίδι), τα πορτοκάλια, ο φυσικός χυμός πορτοκαλιού, οι μπανάνες, τα φασόλια, ο αρακές και οι φακές. Απευνθείτε στο γιατρό ή στη μαία σας για περισσότερες πληροφορίες.

Τι πρέπει να κάνω όταν νιώθω ναυτία;

Είναι σύνηθες φαινόμενο η αίσθηση της ναυτίας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας. Τρώτε μικρά και συχνά γεύματα, αποφεύγοντας τροφές οι οποίες σας κάνουν να νιώθετε χειρότερα.
Οι παρακάτω ιδέες μπορεί να σας φανούν χρήσιμες:

  • Φάτε 1 ξηρό κράκερ ή 1 φρυγανιά
  • Προσπαθήστε να μην πιείτε τίποτα για 1/2 ώρα μετά το φαγητό

Τι γίνεται όταν δεν θέλω να μαγειρέψω;

Ένα γεύμα σνακ μπορεί να είναι το ίδιο υγιεινό όσο ένα μαγειρεμένο γεύμα.
Δοκιμάστε τα παρακάτω:

  • Σάντουιτς με τόνο και ένα γιαούρτι
  • Ψωμί με τυρί, ντομάτα και αγγούρι
  • Γαλλική μπακέτα με γαλοπούλα και ντομάτα
  • Μία μικρή πίτσα και μία μπανάνα

Θα χρειαστεί να πάρω επιπλέον σίδηρο;

Όταν είστε έγκυος, χρειάζεται να καταναλώνετε περισσότερο σίδηρο (Fe) και ο γιατρός μπορεί να σας δώσει ταμπλέτες σιδήρου. Ο σίδηρος πρέπει να λαμβάνεται μεταξύ των γευμάτων κι όχι σε συνδυασμό με γάλα, τσάι ή καφέ, ώστε να είναι πιο αποτελεσματική η διαδικασία απορρόφησης του από τον οργανισμό. Κρέας, αβγά, αρακάς, φασόλια, φακές και πράσινα λαχανικά (σπανάκι, μπρόκολο, λάχανο) αποτελούν καλές πηγές σιδήρου.

Η απορρόφηση του σιδήρου από τον οργανισμό είναι επίσης πιο δραστική, αν παράλληλα καταναλώνονται τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C, όπως φρούτα (κυρίως εσπεριδοειδή).
Τροφές που έχουν υψηλή περιεκτικότητα λίπους ή/και ζάχαρης, δεν είναι απαραίτητα σε μια υγιεινή διατροφή. Ελαττώστε: γλυκίσματα, σοκολάτες, καραμέλες, αναψυκτικά ή χυμούς με ζάχαρη και τα τηγανιτά.

Τι μπορώ να κάνω για τη δυσκοιλιότητα;

Μπορείτε να τρώτε περισσότερες άπεπτες φυτικές ίνες και να πίνετε περισσότερο νερό.
Τα παρακάτω είναι καλές πηγές άπεπτων φυτικών ινών:

  • Ψωμί και δημητριακά ολικής αλέσεως
  • Μαύρο ρύζι και μακαρόνια ολικής αλέσεως
  • Φασόλια, αρακάς και φακές

Πίνετε 6-8 ποτήρια νερό την ημέρα.

Η συχνή άσκηση βοηθάει στην αποφυγή της δυσκοιλιότητας: Περπάτημα κολύμπι και ασκήσεις προ-τοκετού είναι μερικές χρήσιμες ασκήσεις.

Είναι ασφαλής η κατανάλωση αλκοόλ και καφέινης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης δεν συνίσταται η κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών ή καφείνης, καθώς μπορεί να προκαλέσουν βλάβη στο έμβρυό σας. Γι' αυτό προσπαθήστε η κατανάλωσή τους να γίνεται με μέτρο.

Χρειάζεται να πάρω έξτρα βιταμίνες;

Συμβουλευτείτε το γιατρό σας ή τη μαία σας, προτού πάρετε ταμπλέτες ή σταγόνες βιταμινών. Αν ακολουθείτε τον οδηγό υγιεινής διατροφής, τότε δεν είναι απαραίτητη η κατανάλωση των έξτρα βιταμινών.

Τι μπορώ να κάνω αν νιώθω καρδιαλγία (καούρα);

Οι παρακάτω ιδέες μπορεί να σας φανούν χρήσιμες:

  • Προσπαθήστε να έχετε μικρά τακτικά γεύματα
  • Αποφεύγετε τα πολύ πικάντικα φαγητά
  • Καταναλώνετε το βραδινό γεύμα σας νωρίτερα
  • Αποφεύγετε την κατανάλωση νερού ή ποτού την ώρα του γεύματος
  • Αποφεύγετε το κάπνισμα και την κατανάλωση αλκοόλ, καφείνης και ανθρακούχων ποτών
  • Aποφεύγετε να ξαπλώνετε για 1-2 ώρες μετά την κατανάλωση φαγητού.
  • Αν συνεχίσετε να έχετε έντονο πρόβλημα συμβουλευτείτε το γιατρό σας

 

Ευμένης Π. Καραφυλλίδης
BSc ( Hons ), MSc , NYSCDN
Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

001namesstroke

003Anaptixistroke

002Astrologystroke

004Ipsosstroke

Η ομάδα μας

Πατήστε εδώ για να γνωρίσετε τη συντακτική ομάδα και τους συνεργάτες του LoveBaby.gr

Δημοσκόπηση

Ποια είναι η γνώμη σας για την αποθήκευση βλαστοκυττάρων;