• Print
  • Email

Στήθος, διατροφή και γυμναστική

Το στήθος σας μετά τη γέννα έχει αλλάξει. Φούσκωσε (διογκώθηκε κατά 1/3 του αρχικού), βάρυνε, χαλάρωσε, ίσως και να εμφάνισε πτωτικές τάσεις, έγινε πολύ ευαίσθητο. Ακόμη και οι θηλές σας μεγάλωσαν και σκούρυναν. Προς το τελευταίο τρίμηνο της εγκυμοσύνης σας μπορεί κιόλας να παρατηρήσατε κάποια διάταση του δέρματος, κάποιες ελαφρές ραγάδες.

Κι όλες αυτές οι αλλαγές ξεκίνησαν από την αρχή της εγκυμοσύνης σας. Αυτή η εικόνα του στήθους σας, σας φαίνεται ξένη - ίσως και να νομίζετε πως δεν μπορείτε να την αποφύγετε. Κι όμως είναι στο χέρι σας να προστατεύσετε το στήθος και να το βοηθήσετε να ξαναβρεί τη φόρμα του. Ήδη από την περίοδο της εγκυμοσύνης σας μπορεί να χρησιμοποιήσατε κάποιες ενυδατικές κρέμες, ειδικές για την εγκυμοσύνη, που σας βοήθησαν να προλάβετε τη χαλάρωση του δέρματος. Τώρα, είναι η ώρα για ακόμη μεγαλύτερη προσπάθεια...

Καταρχήν μάθετε πως...

Οι αλλαγές που έχει υποστεί το στήθος σας καθόλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και του θηλασμού υποστρέφονται στην περίπτωση που έχετε θηλάσει, μετά τη διακοπή της γαλουχίας. Στην περίπτωση όμως, που δεν έχετε θηλάσει, το στήθος σας θα επανέλθει στο αρχικό του μέγεθος περίπου ένα εξάμηνο μετά τη γέννα.

Οι αιτίες για όλες αυτές τις αλλαγές είναι οι απότομες ορμονικές και μεταβολικές αλλαγές στην λειτουργία του οργανισμού. Οι περισσότερες από αυτές οφείλονται στην μεγάλη αυξομείωση του στήθους. Επειδή ο συνδετικός ιστός και το κολλαγόνο που είναι υπεύθυνο για τη στήριξη του στήθους μπορεί να μην μπορούν να παρακολουθήσουν την δυσανάλογα γρήγορη αύξηση του όγκου του αδένα μετά τον τοκετό και το θηλασμό, επέρχεται η χαλάρωση.

Έτσι, αν οι μεταβολές αυτές συμβούν απότομα, ο ιστός θα αναγκαστεί να τεντωθεί και να χαλαρώσει με αποτέλεσμα να εμφανιστούν ραγάδες. Βεβαίως, πολύ μεγάλο ρόλο παίζει το αρχικό μέγεθος του στήθους και η ποιότητα των ιστών. Καθώς και το είδος της ποιότητας του κολλαγόνου που μπορεί να είναι ταλαιπωρημένο αν το στήθος είναι μεγάλο.

Καλό θα ήταν όλη η προσπάθεια για ένα ελκυστικό στήθος μετά την εγκυμοσύνη να είχε ξεκινήσει εγκαίρως - από την αρχή της εγκυμοσύνης δηλαδή. Όμως και τώρα δεν είναι αργά... Η κατάλληλη γυμναστική, η σωστή διατροφή και ένας ειδικός στηθόδεσμος με παράλληλη χρήση εξιδεικευμένων καλλυντικών προϊόντων θα βοηθούσε πολύ.

Η σωστή διατροφή μπορεί να βοηθήσει το στήθος σας.

Ένα όμορφο στήθος είναι καταρχήν το υγιές στήθος και η υγεία είναι λέξη συνώνυμη της σωστής διατροφής. Προτιμάτε τις τροφές που θα κάνουν καλό στο σύνολο του οργανισμού σας και αποφύγετε αυτές που ενοχοποιούνται για κατακράτηση υγρών.

Μια διατροφή πλούσια σε βιταμίνη Α που θα τη βρείτε άφθονη στα καρότα, τα κολοκυθάκια, το βερίκοκο, τα μπρόκολα και τις ντομάτες, και σε βιταμίνες Ε (φασόλια, γλυκοπατάτες, ψάρια, δημητριακά) και C (πορτοκάλια, φράουλες κλπ.), θα σας βοηθήσουν πολύ και θα χαρίσουν ενυδάτωση στο δέρμα και τον οργανισμό σας.

Επειδή η δράση όλων των βιταμινών μειώνεται με το κάπνισμα, την κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών και καφέ καλό θα είναι να τα αποφεύγετε όσο το δυνατόν περισσότερο. Αποφύγετε όσο το δυνατόν περισσότερο το κόκκινο κρέας, τα τηγανιτά, το τσάι, τη σοκολάτα, τα πλούσια σε λιπαρά τυριά. Προτιμήστε ωμό ελαιόλαδο στο φαγητό σας και ενισχύστε το καθημερινό σας πρόγραμμα με φυσικούς χυμούς φρούτων. Στραφείτε σε ένα διαιτολόγιο χαμηλό σε θερμίδες αλλά πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά. Αποφύγετε τα αναψυκτικά και πίνετε νερό όταν διψάτε!

Ένας σωστός στηθόδεσμος είναι απαραίτητος.

Ένας στηθόδεσμος που αγκαλιάζει σωστά το στήθος σας και το υποστηρίζει καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας χωρίς να σας σφίγγει θα βοηθήσει πολύ την κατάσταση. Εφοδιαστείτε με καινούριους στηθόδεσμους, καλής ποιότητας, ειδικούς για μητέρες που έχουν γεννήσει. Απευθυνθείτε σε μία καλή εταιρεία γιατί είναι πολύ σημαντικό να αγκαλιάζει το στήθος σας σωστά, να έχει ανατομικό σχεδιασμό, και φαρδιές τιράντες. Διαλέξτε ένα που δεν σας στενοχωρεί και είναι ευρύχωρο ώστε να χωρέσει κάποια επιθέματα αν τα χρειαστείτε. Τα βαμβακερά σουτιέν επιτρέπουν στο δέρμα να αναπνέει και δεν προκαλούν ερεθισμούς. Την περίοδο που θηλάζετε το στήθος σας θα χρειάζεται στήριξη και τη νύχτα, οπότε διαλέξτε ένα καλό στηθόδεσμο ύπνου που θα σας το κρατάει καλά.

Η γυμναστική έχει μόνο οφέλη να δώσει και ειδικά σε αυτή την περίπτωση.

Στις ασκήσεις της καθημερινής σας γυμναστικής προσθέστε και μία για το στήθος.

Τοποθετήστε τα χέρια μπροστά, παράλληλα προς το έδαφος και λυγίστε τους αγκώνες σας στο ύψος του στήθους, ώστε η κάθε παλάμη σας να πιάνει το εσωτερικό του απέναντι μπράτσου (θα βοηθήσει να την καταλάβετε αν φέρετε στο μυαλό σας την στάση του κοζάκου).
Ύστερα πιέστε, σπρώχνοντας με τις παλάμες σας τους βραχίονες προς τα έξω. Επαναλάβετε 15 φορές.
Η ίδια άσκηση μπορεί να γίνει επίσης και με τα χέρια λυγισμένα πάνω από το κεφάλι σας.
Βεβαίως, όλα τα παραπάνω θα πρέπει να γίνονται με την σύμφωνη γνώμη του γιατρού που σας παρακολουθεί.

 

Δήμητρα Φρουδάκη
Μαία – Ελεύθερος επαγγελματίας


001namesstroke

003Anaptixistroke

002Astrologystroke

004Ipsosstroke

Η ομάδα μας

Πατήστε εδώ για να γνωρίσετε τη συντακτική ομάδα και τους συνεργάτες του LoveBaby.gr

Δημοσκόπηση

Ποια είναι η γνώμη σας για την αποθήκευση βλαστοκυττάρων;