• Print
  • Email

Υγιείς συνήθειες ύπνου 18-24 μηνών

Μέχρι τώρα το παιδί σας κοιμόταν περίπου 11 με 12 ώρες τη νύχτα και 1½ με 3 ώρες το μεσημέρι.

Πώς μπορείτε να καθιερώσετε υγιείς συνήθειες ύπνου

Για να βεβαιωθείτε ότι οι συνήθειες ύπνου του παιδιού σας είναι στο σωστό δρόμο, δεν έχετε παρά να ακολουθήσετε τις παρακάτω συμβουλές:

  • Βοηθήστε το να μάθει να αποκοιμάται μόνο του. Το παιδί σας θα πρέπει τώρα να μπορεί να αποκοιμάται μόνο του, χωρίς να χρειάζεται να το λικνίσετε, να το κανακέψετε ή να το νανουρίσετε με κάποιον άλλο τρόπο. Αν μάθει να εξαρτάται από τέτοιους εξωτερικούς παράγοντες, δεν θα είναι σε θέση να ξανακοιμηθεί όταν ξυπνά κατά τη διάρκεια της νύχτας και δεν είστε εκεί.
  • Δώστε του επιλογές. Σ' αυτήν την φάση, το παιδί σας αρχίζει να δοκιμάζει τα όρια της ανεξαρτησίας που πρόσφατα απέκτησε, θέλοντας να διεκδικήσει τον έλεγχο στα πάντα γύρω του. Για να περιορίσετε τις διαμάχες που θα αφορούν τον βραδινό του ύπνο, δώστε του τη δυνατότητα να επιλέξει, όποτε αυτό είναι δυνατόν, ποιό παραμύθι θέλει να ακούσει ή ποιο ζευγάρι πιτζάμες θέλει να φορέσει. Το κόλπο είναι να του προσφέρετε μόνο δύο ή τρεις εναλλακτικές λύσεις και να βεβαιωθείτε ότι θα είστε ικανοποιημένοι με κάθε επιλογή. Για παράδειγμα, μην το ρωτάτε: «Θέλεις να πάμε για ύπνο τώρα;» Θα μπορούσε κάλλιστα να σας πει όχι, κάτι το οποίο φυσικά δεν μπορείτε να αποδεχτείτε. Δοκιμάστε καλύτερα να του πείτε: «Θέλεις να πάμε για ύπνο τώρα ή σε πέντε λεπτά;» Έτσι ενώ θα του έχετε δώσει επιλογές, θα έχετε κερδίσει τη «μάχη» έτσι κι αλλιώς.

 

Επιμέλεια: Αλεξάνδρα Περιμένη
Ψυχολόγος-Κοινωνική Λειτουργός (Μsw)
Παιδοψυχιατρικό Τμήμα ΚΨΥ Χαλανδρίου
Γ.Ν.Α «Γ.Γεννηματάς»


001namesstroke

003Anaptixistroke

002Astrologystroke

004Ipsosstroke

Η ομάδα μας

Πατήστε εδώ για να γνωρίσετε τη συντακτική ομάδα και τους συνεργάτες του LoveBaby.gr

Δημοσκόπηση

Ποια είναι η γνώμη σας για την αποθήκευση βλαστοκυττάρων;