• Print
  • Email

Πώς μπορώ να δώσω στο παιδί μου όλες τις βιταμίνες, τα μέταλλα και τα άλλα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται;

vegetables

Ορισμένες βιταμίνες, μέταλλα και άλλες θρεπτικές ουσίες είναι ζωτικής σημασίας για την καλή υγεία και την ανάπτυξη του παιδιού σας. 

Ασβέστιο: Συμβάλλει στη δημιουργία ισχυρών οστών και δοντιών, προάγει την υγιή λειτουργία των νεύρων και των μυών, βοηθά στην καλύτερη πήξη του αίματος και στην μετατροπή της τροφής σε ενέργεια.

Απαραίτητα λιπαρά οξέα: Συμβάλλουν στην δημιουργία κύτταρων, ρυθμίζουν το νευρικό σύστημα, ενισχύουν το καρδιαγγειακό σύστημα, θωρακίζουν το ανοσοποιητικό και βοηθούν το σώμα να απορροφήσει τα θρεπτικά συστατικά. Απαραίτητα επίσης για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου και της όρασης.

Σίδηρος: Σημαντικός για την παραγωγή αιμοσφαιρίνης, την ουσία που μεταφέρει οξυγόνο στο αίμα, καθώς και της μυοσφαιρίνης, μιας ουσίας που αποθηκεύει οξυγόνο στους μύες. Η έλλειψη σιδήρου μπορεί να προκαλέσει αναιμία, η οποία με τη σειρά της μπορεί να οδηγήσει σε κόπωση, αδυναμία, και ευερεθιστότητα.
Μαγνήσιο: Διατηρεί τα οστά γερά και τον καρδιακό παλμό σταθερό, υποστηρίζει το ανοσοποιητικό σύστημα και βοηθά στην καλή λειτουργία των μυών και των νεύρων.

Κάλιο: Σε συνδυασμό με το νάτριο ελέγχουν το ισοζύγιο του νερού στον οργανισμό, συμβάλλοντας έτσι στη διατήρηση της αρτηριακής πίεσης. Βοηθά επίσης στην καλή λειτουργία των μυών και του καρδιακού παλμού, ενώ σε μεγαλύτερες ηλικίες μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο της πέτρας στα νεφρά και της οστεοπόρωσης.

Βιταμίνη Α: Παίζει σημαντικό ρόλο στην όραση και την ανάπτυξη των οστών. Βοηθά στην προστασία του οργανισμού από λοιμώξεις. Προάγει την υγεία και την ανάπτυξη των κυττάρων και των ιστών του σώματος, όπως τα μαλλιά, τα νύχια και το δέρμα.

Βιταμίνη C: Βοηθάει στη δημιουργία αλλά και στην αναγέννηση των ερυθρών αιμοσφαιρίων, των οστών και των ιστών. Συμβάλλει επίσης στην υγεία των ούλων του παιδιού σας και ενδυναμώνει τα αιμοφόρα αγγεία, ελαχιστοποιώντας τους μώλωπες. Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και προστατεύει από λοιμώξεις. Επίσης, βοηθά το σώμα να απορροφά σίδηρο από τροφές πλούσιες σε αυτό.

Βιταμίνη D: Βοηθά το σώμα να απορροφήσει μέταλλα όπως το ασβέστιο και «χτίζει» γερά δόντια και οστά. Ζωτικής σημασίας για την επίτευξη του αναπτυξιακού δυναμικού και της καλύτερης δυνατής οστικής μάζας. Επίσης, λειτουργεί ως μια ορμόνη με τους ρόλους στην υγεία του ανοσοποιητικού συστήματος, την παραγωγή ινσουλίνης, και τη ρύθμιση της κυτταρικής ανάπτυξης.

Βιταμίνη Ε: Περιορίζει την παραγωγή ελευθέρων ριζών, οι οποίες μπορούν να βλάψουν τα κύτταρα. Σημαντικό για το ανοσοποιητικό, την επιδιόρθωση του DNA, καθώς και άλλων μεταβολικών διεργασιών.

Ψευδάργυρος: Είναι απαραίτητος για περισσότερα από 70 ένζυμα που βοηθούν στη χώνεψη και τον μεταβολισμό και συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη.

 

Έρρικα Παπαβενετίου
Γενικός οικογενειακός γιατρός-σύμβουλος διατροφής
Μέλος της Ελληνικής Ιατρικής Εταιρείας Παχυσαρκίας


001namesstroke

003Anaptixistroke

002Astrologystroke

004Ipsosstroke

Η ομάδα μας

Πατήστε εδώ για να γνωρίσετε τη συντακτική ομάδα και τους συνεργάτες του LoveBaby.gr

Δημοσκόπηση

Ποια είναι η γνώμη σας για την αποθήκευση βλαστοκυττάρων;