Μαράκα κινεζάκι – ινδιανάκι

Παιχνίδι…Μία τόσο μικρή λέξη που όμως και μόνο το άκουσμά της προκαλεί ενθουσιασμό και γεμίζει ευφορία από τον πιο μικρό μέχρι τον πιο μεγάλο. Πιο συγκεκριμένα, για τα παιδιά και συγκεκριμένα για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας, το παιχνίδι, είτε ομαδικό είτε ατομικό είτε παίρνει τη μορφή κάποιας κατασκευής, λειτουργεί ως εφαλτήριο για την ανάπτυξή τους, τόσο τη νοητική όσο και την κοινωνική. Η προσχολική περίοδος αποτελεί μία σημαντική ευκαιρία για τα παιδιά να διευρύνουν τους κοινωνικούς τους ορίζοντες και να αποκτήσουν νέες εμπειρίες (Κουτσουβάνου, 1999).

Ποιος ο ρόλος του γονέα; Ο σημαντικότερος! Τι πιο σημαντικό στους δύσκολους καιρούς στους οποίους ζούμε, όπου οι ρυθμοί είναι πλέον ταχύτατοι, να βρίσκουν οι γονείς τρόπους να περνούν εποικοδομητικό χρόνο με τα παιδιά τους, καθώς όπως έχουν δείξει  τα γεγονότα και τα παιδιά και οι γονείς περνούν καλύτερα μαζί όταν ο σκοπός της εργασίας τους είναι κοινός και κυρίως πρωτότυπος.

Έτσι έρχομαι να προτείνω σ’ αυτό το σημείο μια δραστηριότητα - κατασκευή που μπορούν να διεκπεραιώσουν τα παιδιά σε συνεργασία με τους γονείς τους και να αναπτύξουν τομείς μουσικής, διαπολιτισμικότητας και λεπτή κινητικότητας.

Maraka

«Μαράκα κινεζάκι – ινδιανάκι»

Απαραίτητα Υλικά: κίτρινο κανσόν, κόκκινο κανσόν, ένα χαρτόνι οποιουδήποτε χρώματος, καφέ όντουλε, ρύζι, ένα μαρκαδόρο χρώματος μαύρου, ένα ξυλάκι για σουβλάκι, λίγη μαύρη χοντρή κλωστή, 1 φτερό, κόλλα, ψαλίδι, συρραπτικό.

Διαδικασία

Σχεδιάζουμε ένα κίτρινο κύκλο και ένα κόκκινο κύκλο ίδιου μεγέθους. Τους δίνουμε στο παιδί να τους κόψει και του ζητάμε να τους κολλήσει περιμετρικά τον ένα πάνω στον άλλο, αφήνοντας μια μικρή σχισμή από όπου θα προσθέσει κόκκους ρύζι.

Στη συνέχεια, αφού έχουμε σχεδιάσει ένα παραλληλόγραμμο στο καφέ όντουλε χαρτόνι και το έχει κόψει το παιδί, τοποθετούμε στη μέση αυτού του χαρτονιού, το καλαμάκι από σουβλάκι και διπλώνουμε κολλώντας το. Το περνάμε στη σχισμή από όπου βάλαμε το ρύζι και κλείνουμε με συρραπτικό. Έπειτα, το παιδί αφού έχει κόψει ένα τρίγωνο το κολλάει ως καπελάκι.

Από την πλευρά που είναι το κίτρινο κανσόν, το παιδί κολλάει την κοτσίδα που έχει πλέξει ο γονέας, ενώ από την πλευρά του κόκκινου κανσόν κολλάει το φτερό. Τέλος, το παιδί σχεδιάζει προσωπάκι σε κάθε πλευρά.

Σκοπός

Με το πέρας της διαδικασίας λοιπόν το παιδί έχει πλέον φτιάξει και μπορεί να διασκεδάσει με το δικό του μουσικό όργανο και είναι ταυτόχρονα περήφανο για το δημιούργημά του. Επίσης, μέσα από συζήτηση με το γονέα, το παιδί μαθαίνει για τις διάφορες φυλές και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους (χρώμα, μάτια, ήθη και έθιμα).
Τέλος, τόσο ο γονέας όσο και το παιδί θα περάσουν χρόνο μαζί κατά τον οποίο θα μάθει και ο ένας και ο άλλος και πάνω από όλα θα διασκεδάσουν με την ψυχή τους.

Καλή διασκέδαση!

Αλεξάνδρα Καψάλη
Νηπιαγωγός

 

001namesstroke

003Anaptixistroke

002Astrologystroke

004Ipsosstroke

Λέξεις κλειδιά

Η ομάδα μας

Πατήστε εδώ για να γνωρίσετε τη συντακτική ομάδα και τους συνεργάτες του LoveBaby.gr

Δημοσκόπηση

Ποια είναι η γνώμη σας για την αποθήκευση βλαστοκυττάρων;